Specialiųjų poreikių turintiems keleiviams

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Kauno oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu bei naudodamiesi Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga „Socialinis taksi“.

Automobiliams rezervuotos vietos prie oro uosto keleivių terminalo – jos pažymėtos specialiais ženklais. Šios vietos skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose pastatyti automobiliai bus nutempiami.

Jūsų patogumui trumpalaikio stovėjimo aikštelėje (P2), esančioje šalia keleivių terminalo, automobilio stovėjimo paslauga pirmąsias 15 minučių teikiama nemokamai (vieną kartą per parą).

Jei manote, kad specialiųjų poreikių turinčio keleivio išlaipinimui jums prireiks daugiau nei 15 minučių ir jums yra būtinas privažiavimas prie keleivių terminalo, prašome užpildyti šią formą likus ne mažiau nei 48 val. iki skrydžio.



Taip pat trumpam sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Šioje vietoje eismas gana intensyvus, tad prašome ten nepalikti automobilio ilgesniam laikui, kad nebūtų sutrikdytas automobilių judėjimas.

Norintiems vykti į oro uostą autobusu užteks pasidomėti jo tvarkaraščiu. Visi 29 maršruto autobusai, kursuojantys tarp Kauno geležinkelio stoties ir Kauno oro uosto yra žemagrindžiai ir pritaikyti neįgaliesiems. Autobusų tvarkaraščius galima rasti interneto svetainėje https://www.stops.lt/kaunas/#bus/29/a-b

Kauno oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia priimti 3-6 neįgaliųjų vežimėlius, maltiečiai atveža iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, be to, maltiečiai gali pavėžėti ir išskirtinių poreikių turinčius (gulinčius) žmones.
Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga Kaune teikiama iš Vilniaus, todėl galima ja pasinaudoti ir keliaujant tarp oro uostų (Vilnius-Kaunas).
Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga „Važiuojam“  teikiama iš anksto užsiregistravus, o galutinė kelionės kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų. Plačiau apie paslaugą galite paskaityti čia.

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Kauno oro uostą užtikrina ir Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikyti automobiliai leidžia kelionės metu saugiai jaustis, o asmeniniai asistentai – vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei pagelbėja visais iškilusiais klausimais. Asistentai yra apmokyti pirmosios pagalbos, bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus. Plačiau apie „Socialinis taksi“ skaitykite čia.

 

Pagalbos iškvietimas

Terminalo prieigose yra įrengtos šios specialiųjų poreikių turinčių keleivių pagalbos iškvietimo vietos, kur įrengti iškvietimo mygtukai:

  •  Ilgalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1) mokėjimo kasoje;
  •  Trumpalaikių automobilių stovėjimo aikštelių (P2) mokėjimo kasose.

Oro uosto planą su pažymėtomis pagalbos iškvietimo bei automobilių stovėjimo vietomis rasite čia. Atkreipiame dėmesį, kad automobilių stovėjimas apmokestinamas bendra tvarka. 

Siekdami užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, primename, kad norėdami  užsakyti pageidaujamą pagalbą keleiviai turi kreiptis į aviakompaniją arba agentūrą, kurioje įsigijo kelionės bilietus  likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.


Paslaugos oro uoste

Gerbiami keleiviai,

Kauno oro uostas veikia visą parą. Terminalo prieigose yra įrengtos šios specialiųjų poreikių turinčių  keleivių pagalbos iškvietimo vietos, kur įrengti iškvietimo mygtukai arba informacinėje lentelėje pateikiamas mobilaus telefono numeris:

  •  Ilgalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1) mokėjimo kasoje.
  •  Trumpalaikių automobilių stovėjimo aikštelių (P2) mokėjimo kasose.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Kauno oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas oro uosto teritorijoje, palyda nuo/iki orlaivio, iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, keleivio registracija, bagažo registracija/atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę judėjimo priemonę su ratukais, jis turėtų žinoti baterijos tipą ir pasirūpinti jos atjungimu/prijungimu. Aptarnaujantis asmuo gali padėti atlikti veiksmus, reikalingus elektros baterijos atjungimui/prijungimui.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Kauno oro uostas dės visas pastangas, kad galėtų keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko.

Kauno oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, terminale įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Specialiųjų poreikių turintiems asmenims terminale yra įrengta specialiai paženklinta laukimo vieta, kurioje sumontuotas pagalbos iškvietimo mygtukas. Čia keleiviai gali išsikviesti pagalbą ir palaukti jiems padėti atvykstančio personalo.

Kauno oro uoste ši vieta įrengta prie liftų.

Oro uoste galite nemokamai pasinaudoti  specialiuoju  vežimėliu ( jis stovi šalia vaikiškų vežimėlių). Išvykdami jį rasite  praėjus aviacijos saugumo patikrą, kairėje pusėje.

Keleiviams aptarnauti ir nuvežti iki orlaivio naudojama transporto priemonė „Ambulift“. Modelis - Mallaghan ML6100D.

Lietuvos oro uostai bendradarbiauja su tarptautiniu socialiniu projektu „Nematomos negalios Saulėgrąža“ (angl. The Hidden Disabilities Sunflower). Juo siekiama padėti nematomas negalias turintiems žmonėms lengviau įvardinti savo poreikius, o oro uosto darbuotojams – atpažinti keleivius, kurių negalia nėra iškart pastebima ir laiku suteikti reikiamą pagalbą.

Kaip gauti saulėgrąžos juostelę?

Atvykę į bet kurį Lietuvos oro uostą, paprašykite jos prie skrydžio registracijos stalų ar saugumo patikros bilietų skenavimo poste. Mūsų bei oro uoste veikiančių partnerių darbuotojai yra apmokyti atpažinti šį aksesuarą bei pasiruošę jums skirti daugiau dėmesio ir laiko.

 

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.


Įvertinkite mūsų paslaugas

Gerbiami keleiviai,

Kviečiame įvertinti mūsų paslaugas. Jūsų pasiūlymai ir pastabos padės mums gerinti aptarnavimo kokybę. Vertinimo anketą rasite čia. 

Dėkojame už skirtą laiką.


Kontaktai

Neįgaliųjų aptarnavimas Kauno oro uoste

Tel.: +370 659 83430
El. paštas:

Jeigu buvo pažeistos neįgalaus ar ribotos judėsenos keleivio teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel.: (8 5) 278 56 02 
Faksas: (8 5) 213 22 70 
El. paštas: 

[[#ex]]

Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas paruoštas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“. 

Ruošiantis į kelionę kyla daug nerimo ir klausimų: ar oro uosto darbuotojai supras, kam reikalingi visi diabeto valdymo prietaisai? Ar nekils problemų dėl insulino gabenimo, juk jo gabenimui yra svarbi tinkama temperatūra? Ar keleivių patikros procedūros nesugadins sensoriaus arba insulino pompos? Ar vaistams ir prietaisams nepakenks rentgeno spinduliai? Į šiuos klausimus atsakymus galima rasti atmintinėje „Diabetas ir kelionės lėktuvu“.

 

Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl specialiųjų poreikių turinčių keleivių  aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu čia „Rašykite mums“ , nurodant temą „Specialiųjų poreikių turinčių keleivių  aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.

Paskutinė atnaujinimo data: 2024 03 08 d. 08:51
Atgal
X