Leisti

 

DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI
(atnaujinta 2021-04-09)

[[#ex]]

Planuojant skrydį

Prieš kiek laiko turiu atvykti į oro uostą?

Ne mažiau kaip 2 val. iki skrydžio.

 

Skrydžio dieną noriu pasikeisti bilietą. Ar yra galimybė?

Taip, likus mažiau nei 24 val. dažniausiai bilietus keisti galima tik oro uosto bilietų kasose. Bilietų kasos atsidaro likus 2 val. iki artimiausio numatyto skrydžio ir užsidaro iš karto po vartų uždarymo.

Kontaktai:
Vilniaus oro uoste: +370 5 232 9292, +370 5 232 9300;
Kauno oro uoste: +370 630 33305
Palangos oro uoste: 8 460 52 300

 

Kur rasti informaciją dėl šalies, į kurią vykstama, reikalavimų?

Kviečiame susipažinti su mūsų teikiama informacija čia

 

Kokius dokumentus reikia turėti oro uoste išvykstant iš Lietuvos?

Galiojantį asmens tapatybės dokumentą, skrydžio bilietą ar rezervacijos kodą bei šalies, į kurią vykstama, reikalavimus atitinkančius dokumentus. Dažniausiai tai gyvenamosios vietos deklaracija, darbo sutartis, garantiniai raštai ir pan. Kai kurios valstybės reikalauja neigiamo COVID-19 tyrimo atsakymo. Svarbu atsakymą turėti ne tik lietuvių, bet ir anglų ar kita kalba. Dėl informacijos apie tikslius reikalavimus kreiptis į LR Užsienio reikalų ministeriją www.urm.lt

Kilus nenumatytam atvejui dėl išvykimo, rekomenduojame kreiptis į Valstybės sienos apsaugos tarnybą: el. paštu vsat.vadas@vsat.vrm.lt su argumentuotu prašymu ir pateikti visus pagrindžiančius dokumentus.


Atvykstančiųjų į Lietuvą papildoma dokumentų patikra nuo kovo 10 d.

Kokie reikalavimai taikomi atvykstantiems į Lietuvą?

Visi Lietuvą atvykstantys keleiviai dar iki kelionės, turi užpildyti NVSC formą ir gauti QR kodą. Atvykę iš paveiktų šalių vyresni nei 16 metų, papildomai privalo turėti ne seniau kaip prieš 72 val. iki atvykimo į Lietuvą atlikto COVID-19 testo (PGR arba antigenų) neigiamą rezultatą. Taip pat atvykus iš paveiktų šalių privaloma 10 dienų izoliacija. Neigiamas testo rezultatas neatleidžia nuo privalomos izoliacijos, tačiau yra galimybė ją sutrumpinti ne anksčiau kaip 7 dieną savo lėšomis atliekant COVID-19 tyrimą (PGR). Yra taikomos išimtys kada testas ar (ir) izoliacija netaikomi.

 

Kokia kalba reikia turėti neigiamo COVID-19 tyrimo atsakymą?

Lietuvių, anglų arba rusų.

 

Kokios procedūros atliekamos atvykus į Lietuvą?

Nuo vasario 8 d. atvykus į Lietuvą atliekama visų keleivių dokumentų patikra, kurią atlieka VSAT arba NVSC. Jos metu prašome paruošti asmens dokumentą, užpildytos elektroninės keleivio anketos QR kodą ir neigiamą Covid-19 testo atsakymą, jei jį turite, kuriuos tikrinami oro uoste.

 

Kiek laiko užtruks procedūros atvykus į Lietuvą?

Išėjimas užtruks ilgiau nei įprastai, tačiau priklausys nuo keleivių skaičiaus, dokumentų tvarkingumo ir pan.

 

Ką daryti jei neturiu ne senesnio nei 72 val. neigiamo testo?

Jūs nebūsite įleistas į lėktuvą oro uoste, iš kurio skrendate į Lietuvą. Visgi, jei atskrisite be testo, atvykus NVSC specialistai užregistruos tyrimui Lietuvoje. Taip pat gali būti skirta nuobauda dėl administracinio nusižengimo. 

 

Ką daryti, jei atvykus į Lietuvą neturiu QR kodo?

NVSC formą galima užpildyti ir atvykus savo telefone arba specialiai įrengtuose savitarnos ekranuose ir tokiu būdu gausite QR kodą. Už QR kodo neturėjimą taip pat gali grėsti administracinė atsakomybė. 

 

Ar bus taikomos baudos, jei neturėsi privalomų dokumentų?

Jeigu asmuo nevykdys jam nustatytos prievolės atlikti tyrimą, jam gali būti taikoma administracinė  atsakomybė kaip numatyta Administracinių teisės pažeidimų kodekso  45 str.

 

Koks tyrimas tinkamas atvykstant į Lietuvą?

SARS-CoV-2 PGR arba antigenų.

 

Ar tyrimas Lietuvoje yra mokamas?

Šiuo metu tyrimai keleiviams (tiek lietuviams, tiek užsieniečiams) mobiliuose punktuose atliekami valstybės lėšomis. Tyrimas yra mokamas, jeigu asmuo norėtų susitrumpinti izoliacijos terminą ar atlieka jį privačioje klinikoje, testavimo centre prie oro uosto. 

 

Ar gali testą atlikti tik Vilniaus, Kauno, Palangos punktuose ar ir savo savivaldybės?

Asmuo registruojamas į mobilų punktą pagal gyvenamąją savivaldybę ar savivaldybę, kur izoliuosis.

 

Ką daryti, jei atvykau su popierine NVSC anketa, ar reikės pildyti iš naujo turi elektroninę? Ar atvykimas su popierine ir elektroninės pildymas oro uoste, traktuojamas kaip pažeidimas? Jei taip, kokios sankcijos gresia?

Su popierine anketa keleiviai  neturėtų patekti į orlaivį. Išimtis numatyta tik vykstant sausumos transportu. Visgi, jei keleivis turi popierinę anketą, ją reikės perpildyti oro uoste elektroniniu būdu. 
Tokios situacijos gali būti traktuojamos kaip pažeidimas (aukščiau minėtas ATPK 45 str.), tačiau NVSC pareigūnai spręs individualiai ir tikėtina pirmiausia bus skiriamas tik įspėjimas.


Karantino ribojimai nuo 2020 m. gruodžio 16 d.

Ar bus vykdomi skrydžiai įsigaliojus naujiems karantino reikalavimams?

Taip, skrydžiai bus vykdomi, sienos nėra uždarytos. Tačiau dėl konkretaus skrydžio reikia kreiptis į aviakompaniją, nes ji vykdo arba atšaukia suplanuotus skrydžius.

 

Ar galima atvežti asmenis į oro uostą ir vykti atgal į gyvenamąją vietą?

Taip, galima nuvežti asmenį, kuris priklauso vienai šeimai ar namų ūkiui arba transporto priemonėje vyksta ne daugiau kaip 2 skirtingų namų ūkių ar šeimų nariai. Svarbu turėti skrydį įrodančius dokumentus ir dokumentus, įrodančius kur gyvenate, pagrindžiančius giminystės ryšius. 

 

Ar galima atvykti į oro uostą pasitikti atvykstantį keleivį?

Taip, jei esate iš vieno namų ūkio ar šeimos arba transporto priemone vyks ne daugiau kaip 2 skirtingų namų ūkių ar šeimų nariai. 


Skrydžių informacija: išvykimas

Kaip elgtis atvykus į oro uostą?

Lietuvos oro uostuose į  išvykimo terminalą įleidžiami tik išvykstantys keleiviai, kurie su savimi turi numatomo skrydžio bilietą (fiziniu ar elektroniniu formatu) ar ketinantys įsigyti bilietą. Taip pat būtina dėvėti asmens apsaugos priemones - veido kaukę (medicininę ar kitokią), respiratorių ar pan. 

 

Ar bus vykdoma pasienio patikra, atvykstant ar išvykstant iš Lietuvos?

Išvykstantiems ir atvykstantiems keleiviams patikra bus vykdoma tik vykstant į ar atvykus iš ne Šengeno šalių. Šengeno šalių erdvės sąrašą rasite čia.  

 

Ar galiu išvykti iš Lietuvos Respublikos nepasibaigus privalomai saviizoliacijai?

Galima, jei vykstama atsiradus Sveikatos apsaugos ministro įsakyme numatytoms aplinkybėms ((8.1, 8.3 ir 8.4 papunkčiai). 
Atvykus ir izoliuojantis iš šalių, kuriose nustatytos mutavusios koronaviruso atmainos, išvykti iš Lietuvos, nesibaigus izoliavimo terminui, galima asmenims, kurie gyvena ar dirba užsienyje, taip pat vykstant sveikatos priežiūros tikslais, ne vėliau kaip prieš 24 val. pateikus pranešimą NVSC. 

 

Kur kreiptis dėl kompensacijos, susijusios su skrydžių pokyčiais?

Dėl šio klausimo rekomenduojama kreiptis tiesiogiai į aviakompaniją, kelionės organizatorių ar jūsų bilietų pardavėją.


Skrydžių informacija: atvykimas

Kas gali atvykti į Lietuvą?

Į Lietuvos Respubliką leidžiama atvykti:

- Visiems Lietuvos piliečiams iš bet kurios šalies
- Užsieniečiams iš ES ir EEE šalių, Šveicarijos, Jungtinės Karalystės, Andoros, Monako, San Marino ir Šventojo Sosto.

Užsieniečiai atvykę į Lietuvą ir nenorintys saviizoliuotis, privalo per 24 val. nuo atvykimo kreiptis į Karštąją koronaviruso liniją tel. numeriu 1808 ar laboratorinius COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) tyrimus atliekančią įstaigą ir užsiregistruoti tyrimo atlikimui. Užsienyje atliktas testas ir atsivežtas jo rezultatas nebegalioja (plačiau LVR įstatyme nr. V-1680).

Užsieniečiai atvykti iš trečiųjų šalių gali tik pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime numatytas išimtis (žr. nutarimo papunktį 3.3).

Labiausiai paveiktų valstybių sąrašą planuojama atnaujinti kiekvieną savaitę, atsižvelgiant į epidemiologinius rodiklius užsienio šalyse. Jis yra skelbiamas čia.

VNO: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Vilniaus oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 8 655 00176 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

KUN: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Kauno oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 837399319 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

PLQ: Kilus neaiškumams dėl konkretaus atvejo, prašome skambinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Palangos oro uosto pasienio kontrolės punktui tel. Nr. 846053688 visą parą. VSAT tinklalapis: www.pasienis.lt

 

Kokie reikalavimai taikomi atvykimui?

Visi keleiviai prieš atvykdami į Lietuvą turi užpildyti NVSC formą ir gautą QR kodą pateikti oro uosto, iš kurio vykstama, laipinimą vykdančiam personalui. Atvykus į Lietuvą, QR kodai tikrinami Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnų ar NVSC specialistų.

Keleiviai (vyresni nei 16 metų), atvykstantys iš paveiktų šalių turi turėti ne senesnį nei 72 val. iki atvykimo į Lietuvą atlikto COVID-19 tyrimo (PGR ar antigenų) neigiamą atsakymą lietuvių, anglų ar rusų kalba. Taip pat atvykus iš paveiktų šalių taikoma 10 dienų saviizolaicija, kuri gali būti sutrumpinta 7 dieną savo lėšomis atlikus PGR tyrimą. 
Daugiau informacijos apie išimtis ir kitas sąlygas rasite čia

 

Ką daryti, jei neturiu QR kodo atvykęs į oro uostą?

Jei turite telefoną su interneto ryšiu, užpildykite formą ir gausite laipinimo  metu reikalingą QR kodą. Kitu atveju, pasiteiraukite oro uosto, iš kurio vykstate, personalo, kad suteiktų priemones anketai užpildyti.

 

Prieš kiek laiko reikia užpildyti NVSC formą?

Formą patariame pildyti atlikus registraciją į skrydį, kadangi pildant reikalingi registracijos metu gauti duomenys – sėdėjimo vieta ir pan.

 

Ar reikia pildyti formą keliaujant tranzitu?

Ne, jei vykstama oras-oras transportu. Jei vykstama oras-žemė/vanduo, reikia pildyti formą, joje nurodant, kad adresas - "Tranzitas į X šalį", o savivaldybę - tą, kuriame mieste nusileidžia jūsų lėktuvas. 

 

Ar formą galima rasti kitomis kalbomis?

Taip, forma pateikiama lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.

 

Ar į šalį atvykusiems vaikams taip pat reikia pildyti atvykstančių keleivių NVSC formą?

Taip, formą už vaikus pildo tėvai. Vaikai taip pat gauna QR kodus. 

 

Ar vykdoma pasienio patikra, atvykstant į Lietuvą?

Pasienio patikra vykdoma tik iš ne Šengeno šalių atvykstantiems keleiviams.

 

Ar į oro uostą gali atvykti keleivius pasitinkantys asmenys?

Taip, asmenys gali atvykti į oro uostą. Pasitinkant atvykstančius keleivius, reikia laikytis asmens higienos ir saugumo reikalavimų.


Skrydžių informacija: tranzitas

Ar galima per Lietuvos Respubliką vykti tranzitu?

Taip, vykstant tranzitu nereikia nei testo, nei izoliacijos. Keliaujant tranzitu, šalį reikia palikti per vieną parą. 

 

Ar reikia pildyti NVSC formą keliaujant tranzitu?

Ne, jei vykstama oras-oras transportu. Jei vykstama oras-žemė/vanduo, reikia pildyti formą, joje nurodant, kad adresas - "Tranzitas į X šalį", o savivaldybę - tą, kuriame mieste nusileidžia jūsų lėktuvas. 


Reikalavimai ir priemonės oro uoste          

Kokių taisyklių rekomenduojama laikytis oro uoste?

• Blogai pasijutus kreipkitės į Koronaviruso „karštąją liniją“ 1808 / +370 (37) 367 963.

• Dėvėkite apsauginę veido kaukę arba kitas apsaugines veido priemones (nuo 6 m. amžiaus). Rekomenduojame dėvėti ir pirštines.

• Laikykitės asmens higienos – tinkamai plaukite/dezinfekuokite rankas, laikykitės kosėjimo, čiaudėjimo etiketo (naudokitės servetėle ar sulenkta alkūne), nelieskite rankomis veido, akių.

• Laikykitės saugaus 1–2 metrų atstumo nuo kitų keleivių ir darbuotojų.

• Už prekes, paslaugas kaip įmanoma dažniau atsiskaitykite banko kortele ar bekontakčiu būdu.

• Venkite nebūtinų žmonių susibūrimo vietų, fizinių kontaktų.

• Nerekomenduojame lankytis rizikos grupės asmenims (vyresniems nei 60 metų amžiaus asmenims ir (arba) sergantiems lėtinėmis ligomis).

 

Kokios kvėpavimo takų ir burnos apsaugos priemonės tinkamos, patekimui į keleivių terminalą?

Tai gali būti medicininė kaukė, respiratorius arba savadarbė kaukė. Veido skydeliai netinkami, nes jie neapsaugo kvėpavimo takų.

 

Ar keleivių terminale ar lėktuve galiu dėvėti veido skydelį?

Ne, vien skydelio nepakanka, jis neapsaugo kvėpavimo takų. 

 

Kokios asmens apsaugos priemonės yra tinkamos dėvėti lėktuve?

Rekomenduojama prieš skrydį pasitikrinti konkrečios aviakompanijos keliamus reikalavimus, tačiau dažniausiai lėktuve reikalaujama dėvėti
tik medicinines kaukes ir FFP tipo respiratorius (be ventilio). 


Viešasis transportas ir parkavimas                

Ar galima į Kauno oro uostą atvykti/išvykti viešuoju transportu?

Taip, tačiau atkreipiame dėmesį, kad šiuo metu įsigyti autobuso bilietą pas vairuotoją galimybės nėra. Apie bilietų įsigijimą informaciją galite rasti ČIA

Autobusų tvarkaraščius iš/į  Kauno oro uostą galite rasti ČIA

 

Ar vykdomi tarpmiestiniai ir tarptautiniai autobusų reisai, kuriais keleiviai gali pasiekti oro uostus?

Tarptautiniai ir užsakomieji tarpmiestiniai – vykdomi, tačiau atsižvelgiant į esamą situaciją, grafikai nuolat kinta. Pageidaujamas kryptis reikalinga tikrinti su kiekvienu vežėju individualiai, kadangi, nesurinkus keleivių, reisai gali būti nevykdomi.

Informaciją apie skirtingų vežėjų veiklą galima rasti čia:

www.ollex.lt

https://ecolines.net/lt/lt

https://toks.lt/apie-mus/naujienos/

http://www.flybus.lv/en/-covid-19-

www.skybus.lt

 

Ar taksi vykdo savo veiklą Kauno oro uosto teritorijoje? 

Taip, taksi veikla vykdoma skrydžių metu.

 

Ar veikia automobilių stovėjimo aikštelės prie Kauno oro uosto?          

Taip, Kauno oro uoste veikia tiek trumpalaikio stovėjimo aikštelė (P2), tiek ilgalaikio stovėjimo aikštelės (P1 ir P3). Jos yra automatizuotos, veikia 24/7. Apmokėjimas už parkavimą – mobiliąja Unipark aplikacija ir automatinėse kasose kortele ir grynaisiais.   

Jeigu rezervacija atlikta iki kovo 16 d. (karantino pradžios) arba rezervuota paslauga su atšaukimo galimybe – grąžiname sumokėtą sumą. Daugiau informacijos rasite čia. Visais kitais atvejais, patariame kreiptis į oro vežėją dėl patirtų išlaidų kompensavimo.

 


Parduotuvės, kavinės ir paslaugos oro uoste

 

Ar galima nusipirkti skrydžio bilietus oro uoste?

Bilietų kasos pradeda dirbti 2 val. iki skrydžio, o iš karto po lėktuvo pakilimo darbą baigia. Įėjus darbuotojams pasakykite, kad einate į bilietų kasas.

Kokios parduotuvės ir kavinės veikia? Koks darbo laikas?   

Atnaujinus skrydžius veiks šios parduotuvės ir kavinės, kurių darbo laikas bus derinamas prie skrydžių tvarkaraščio:     

Paslaugos

Teikiamos paslaugos nuo birželio 1 d.

Kavinės

“Thierry Kepykla” Šengeno išvykimo II a., “Thierry Kepykla” ne Šengeno išvykimo III a.

Maisto išsinešti parduotuvės “Narvesen”

Šengeno išvykimo II a., atvykimo I a.

Parduotuvė “Heinemann Duty Free Kaunas”

Išvykimo II a. (Šengeno ir ne Šengeno erdvėse)

Parduotuvė “City Souvenirs”

Atvykimo I a.

Valiutos keitimas “Medicinos Bankas”

Atvykimo I a.

Bilietų pardavimas “Litcargus”

Atvykimo I a.

Automobilių nuomos paslaugos 

Pagal išankstines rezervacijas. Pastatas - senasis išvykimo terminalas už viešojo transporto stotelės. 

Gėrimų ir užkandžių pardavimo automatai 

Ne Šengeno išvykime

Asmens apsaugos priemonių pardavimo automatai

Ne Šengeno atvykimo I a., Atvykimo I a.

Viešbutis "Air Hotel" Priešais terminalą
Bankomatai Išvykimo salė, I a. 

Ar organizuojamos ekskursijos oro uoste? 

Kol kas ekskursijos nėra organizuojamos.


Bendra informacija apie koronavirusą              

Kiek laiko truks karantinas?   

Karantinas Lietuvos Respublikoje truks iki balandžio 30 d. 24:00 val. 

 

Kur kreiptis pasijutus blogai ar turint klausimų dėl koronaviruso?     

Koronaviruso karštoji linija: 1808, +370 37 367 963 (skambinant iš užsienio) arba savo šeimos gydytoją.

 

Kur rasti daugiau informacijos apie koronavirusą Lietuvoje?

www.koronastop.lt


Naudingos nuorodos                

Daugiau informacijos galite rasti: http://sam.lrv.lt/lt/koronavirusas/informacija-visuomenei/rekomendacijos ;

http://koronastop.lrv.lt/

[[#ex]]

 

 
Koronaviruso paveiktos šalys, iš kurių parvykus būtina izoliacija
Infogram

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2021 05 05 d. 13:37
Atgal
X