Atsistatant skrydžių srautams į Lietuvos oro uostus grįžta ir eilės prie registracijos punktų, kurių priežastis – ne tik didėjantis keleivių skaičius, bet ir nauji su COVID-19 pandemija susiję reikalavimai. Pasak Lietuvos oro uosto specialistų, jei visi keleiviai laikytųsi trijų svarbių taisyklių – laukimo laikas ir eilės būtų gerokai trumpesnės.
„Šiuo metu į Lietuvos oro uostus jau grįžo apie 60 proc. prieš pandemiją buvusių keleivių srautas. Krūvis keleivius registruojantiems antžeminių paslaugų bendrovių specialistams šoktelėjo stipriai, o reikalavimų keleivių patikrinimui dar tik registruojantis į skrydį daugiau. Pavyzdžiui, jei lėktuvu keliauja 180 keleivių ir kiekvienas jų registracijos punkte užtruks papildomą minutę, kai ieškos su savimi atsivežtų dokumentų, tai susidarys papildomos kelios valandos laukimo. Žinoma, registracijos į skrydį punktas dažniausiai yra ne vienas, tačiau efektyvinti procesus gali padėti net ir patys keliautojai“, - teigia Rasa Petraitienė, Lietuvos oro uostų Keleivių patirties skyriaus vadovė.
Lietuvos oro uostų specialistai pataria atkreipti dėmesį į tris svarbias aplinkybes, galinčias padėti registraciją į skrydį įveikti greičiau.
Dokumentai paruošti tikrinimui
Dažnas keliautojas mano, kad atėjus skrydžio registracijos laikui, reikiamus dokumentus labai greitai susiras telefone, ar kitame mobiliajame įrenginyje ir juos pateiks oro uosto darbuotojui. Realybėje tai gali trukti ir kelias minutes, ypač kai telefone reikia surasti ir pateikti ne vieną, o kelis dokumentus – bilietą, skaitmeninį Europos Sąjungos (ES) sertifikatą (žaliąjį pasą), šalių, į kurias keliaujama, kontaktines anketas.
„Pastebime, kad daugeliui keleivių vis dar paprasčiau su savimi turėti popierines visų dokumentų formas, kurias darbuotojas greitai patikrins. Todėl, jei visų dokumentų skaitmeniniu formatu neturite vienoje vietoje – alternatyva galėtų būti tiesiog keletas esminių dokumentų, kurie būtų atspausdinti dar prieš skrydį“, - komentuoja R. Petraitienė.
Reikiami COVID-19 dokumentai
Gana dažnas atvejis, dėl ko užstringama registracijos į skrydį punkte – keleiviai vietoje ES sertifikato (žaliojo paso) pateikia tik Lietuvoje galiojantį „Galimybių pasą“. Primenama, kad šis dokumentas taikomas tik šalies viduje, o keliaujant į užsienį reikia turėti ES skaitmeninį COVID-19 pažymėjimą (arba kitaip vadinamą „žaliąjį pasą”), kurį kiekvienas persirgęs ar pilnai vakcinuotas gali atsisiųsti ir atsispausdinti iš savo paskyros e-sveikatos sistemoje.
Užpildykite keliautojų anketas
Nesvarbu, ar jūs turite ES “žaliąjį pasą”, ar ne – šiuo metu dauguma užsienio valstybių prieš atvykstant reikalauja užpildyti specialias keliautojo anketas. Šios anketos skirtos užtikrinti, kad prireikus su jumis būtų galima susisiekti ir pateikti skubią informaciją.
Užpildytos anketos tikrinamos registruojantis į skrydį, tad prieš tai reikia paruošti dokumentą, įrodantį, kad anketą esate užpildę. Dažniausiai tai yra QR kodas, kurį kiekvienas keleivis gauna į savo elektroninį paštą dar prieš skrydį užpildęs minėtą anketą.
Kadangi oro uostuose procedūros trunka ilgiau nei prieš pandemiją - keleiviai taip pat prašomi įsivertinti laiko testui atlikti (jei jo konkrečiu atveju reikia) bei rezultatui gauti poreikį ir atitinkamai pridėti planuojamą tyrimo trukmę prie įprastų rekomendacijų dėl atvykimo laiko. Bet kuriuo atveju rekomenduojama į oro uostą atvykti likus daugiau nei 2 valandoms iki skrydžio.
Detalesnę informaciją apie vykimą į kiekvieną šalį ir grįžimą iš jos galite sužinoti svetainėje www.kun.lt/kryptys