Šį spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra orlaivių techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul) veiklų plėtros antruose pagal dydį šalies oro vartuose tęstinis etapas.
Orlaivių dažymo angaras įsikurs šiaurinėje Kauno oro uosto dalyje, daugiau nei 12 tūkst. kvadratinių metrų plote. Kol kas tiksli investicijų apimtis nėra atskleidžiama.
Kompanijos „MAAS Aviation“ vadovas Tim Macdougald teigia, kad Kauno oro uostas puikiai tinka tokio tipo veiklos plėtrai.
„Kaunas yra puiki vieta orlaivių dažymui, šį mūsų sprendimą nulėmė ne tik tai, kad oro uoste įsikūrę „FL Technics“, bet ir kiti orlaivių techninės priežiūros operatoriai, šiame regione yra kvalifikuotos darbo jėgos pasiūla ir valdžios institucijų pagalba. Noriu padėkoti Lietuvos oro uostų atstovams ir „Investuok Lietuvoje“ už jų indėlį, įgyvendinant šį sumanymą“, - tvirtino T. Macdougald.
Kauno oro uosto vadovas Karolis Matulaitis tikina, kad šis žingsnis rodo, jog toliau nuosekliai vykdomi strateginiai planai plėsti orlaivių techninio aptarnavimo paslaugų pasiūlą.
„Kauno oro uoste augant keleivių srautams, perkopus 1 milijono keleivių ribą, tęsiame mūsų strateginių planų įgyvendinimą – juose numatoma ir dabartinių oro uoste teikiamų orlaivių remonto paslaugų plėtra. Jau dabar Kauno oro uoste veikia stambiausias orlaivių techninio aptarnavimo įmonių klasteris Baltijos šalyse, todėl mes siekiame dar labiau įsitvirtinti šios srities regiono lyderių pozicijose. Kartu su jau teikiamomis orlaivių priežiūros paslaugomis oro uoste galėsime pasiūlyti „vienos stotelės“ paketą oro bendrovėms ir orlaivių nuomos įmonėms. „MAAS Aviation“ sprendimas dalyvauti šiame projekte yra ilgo ir kruopštaus darbo rezultatas, kurį pasiekėme kartu su „Investuok Lietuvoje“ organizacijos atstovų pagalba. Įgyvendinus šį projektą, bus sukurta apie 80 aukštos kvalifikacijos specialistų darbo vietų. Ši kompanija ne tik įdarbins, bet ir teiks naujų specialistų mokymo paslaugas“, - teigė K.Matulaitis.
„MAAS Aviation“ veikia jau 3 dešimtmečius ir yra ilgametis Europos orlaivių gamintojo „Airbus“ partneris. Įmonė teikia naujų „Airbus“ orlaivių dažymo paslaugą Vokietijoje ir JAV bei perdažo oro linijų, orlaivių nuomos įmonių ir kitų orlaivių priežiūros įmonių orlaivius Nyderlanduose bei JAV Alabamos valstijoje. Būsimame angare bus aptarnaujami dažniausiai Lietuvos oro uostuose matomi „Airbus A320“ ir „Boeing B737“ orlaiviai.
„Kauno oro uostas turi visas galimybes įsitvirtinti kaip aviacijos techninio palaikymo industrijos centras regione. Tai, kad „MAAS Aviation“ – viena iš šios industrijos lyderių – nusprendė įsteigti pagrindinę savo bazę Centrinėje ir Rytų Europoje, būtent Kaune – tik sustiprina šią mano mintį“, - tvirtina užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius Mantas Katinas.
Anot K. Matulaičio, investuotojai labai vertina vietos institucijų ir oro uostų pagalbą identifikuojant potencialius partnerius projekto įgyvendinimui.
„Dar prieš skelbiant žemės nuomos aukcioną ir planuojant pritraukti naujus investuotojus, atlikome savo namų darbus infrastruktūrai viduje gerinti – suprojektavome ir pasiruošėme vykdyti reikiamus statybos darbus, susijusius su naujo riedėjimo tako statyba, perono atnaujinimu, komunikacijų atvedimu, privažiavimo kelių įrengimu. Daugelį metų oro uostui dirbant su MRO industrija, suprantame įmonių veiklos specifiką ir bendradarbiaudami su įmonėmis ieškome būdų efektyvinti įmonių operacijas, didinti saugą. Pavyzdžiui, netolimoje ateityje svarstome statyti orlaivių variklių bandymo aikštelę. Kitaip tariant, ties šiuo sėkmingu projektu nesustojame ir jau pradėjome planuoti kitą plėtros etapą, labai tikimės, kad aviacinių paslaugų plėtra Lietuvoje įgaus naują pagreitį“, - teigia K. Matulaitis.
Šiuo metu Kauno oro uosto teritorijoje orlaivių techninio aptarnavimo veiklą vykdo Airijos skrydžių kompanija „Ryanair“, „FL Technics“ ir DOT. Pradėjus „MAAS Aviation“ angaro veiklą, Kauno oro uoste techninio aptarnavimo paslaugas bus galima teikti vienuolikai keleivinių lėktuvų vienu metu.
Apie Kauno oro uostą
Kauno oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, kurį sudaro Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai. 2018 metais šiuose oro uostuose aptarnauta 6,3 milijono keleivių ir įvykdyta 61 000 skrydžių.