Naujienos

Pasaulinė akcija „Dingusi raidė“ („Missing Type“) siekia pritraukti 1000 naujų neatlygintinų donorų

Ar šiomis dienomis pastebėjote – kai kurių įstaigų, įmonių, kavinukių pavadinimuose ant pastatų trūksta raidžių? Ar teko pamatyti firmų, kompanijų internetiniame tinklalapyje logotipų, rubrikų pavadinimuose išimtas raides? Ar skaitėte artimųjų, bičiulių, draugų Facebook asmeninėse paskyrose nesuprantamus tekstus, ar pastebėjote garsių asmenų socialiniuose tinkluose žinutes, pranešimus, parašytus keistoka kalba, ar keliaudami po Lietuvą teko pravažiuoti kelio ženklą-rodyklę, vedančią į „neatpažintus“ objektus?

Tai nuo rugpjūčio 12 iki 21 dienos vykstanti 1-oji, apimanti išties plačią geografiją, pasaulinė kraujo donorystės akcija „Missing Type“ („Dingusi raidė“), kurioje pirmą kartą aktyviai dalyvauja ir Lietuva.

Nacionalinis kraujo centras, būdamas European Blood Alliance (EBA) nariu, buvo pakviestas dalyvauti tarptautinėje kraujo donorystę skatinančioje akcijoje „International Missing Type“, prie kurios pasiūlė prisijungti Lietuvoje veikiančias įmones, įstaigas, firmas bei kompanijas, visuomenėje atpažįstamus veikėjus-kraujo donorus, bičiulius ir savo šeimos narius.

Žmonės retai pagalvoja apie savo kraujo grupę, dažnas jos net nežino. Šia akcija, susieta su kraujo grupes žyminčiomis raidėmis, siekiama parodyti, kas atsitiktų, jei jūsų „grupė“ dingtų iš kasdienio gyvenimo, kad žmonės susimąstytų, jei, atsitikus bėdai patiems ar artimiesiems, pritrūktų jiems tinkamos kraujo grupės – tokios, kuri grąžintų sveikatą ar net išgelbėtų gyvybę.

„Pamatėme ir supratome, kad mūsų kalba be tokių gyvybiškai svarbių raidžių – nesuprantama, chaotiška, skurdi. Kaip ir visuomenė be kraujo donorų – nevisavertė ir negyva,“ – sako Nacionalinio kraujo centro direktorė Joana Bikulčienė.

Anot NKC vadovės, šia akcija Lietuva siekia suaktyvinti tautiečius ir kampanijos metu pritraukti iki 1000 naujų, pirmą kartą gyvenime apsisprendusių tapti kraujo donorais, žmonių, paskatinti suprasti donorystės reikšmę ir lengviau apsispręsti tapti neatlygintinais kraujo donorais, taip pat užtikrinti pakankamą kraujo rezervą kampanijos metu.

„Dėkoju visoms įstaigoms, institucijoms, bendrovėms, pavieniams asmenims, žiniasklaidos priemonėms, palaikiusiems ir prisidėjusiems prie šios kampanijos. Dar kartą visus kviečiu ir raginu tapti gausios ir labai svarbios kraujo donorų šeimos dalimi,“ – sako J. Bikulčienė.

Prie pasaulinės „Dingusi raidė“ („Missing Type“) akcijos Lietuvoje prisidėjo bendrovės ir įmonės – AB Lietuvos paštas, „PayPost“, UAB PaySera LT, Grūto ir Europos parkai, TEO.LT, „Forum Cinemas“, „Coffe Inn“, Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai, DNB bankas, bankas „Swedbank“, PC VCUP, „Versli mama“, UAB „Mantinga“, UAB „Barbora“, UAB „Uoga Uoga“, PC „GO9“ UAB Eugesta, Lietuvos autoverslininkų asociacija, Kaišiadorių turizmo ir verslo informacijos centras, UAB „Baltic Amadeus“, muzikos grupė The Roop Celebrity, „TADAM! DESIGN”, dainininkas ir dainų kūrėjas Gabrielius Liaudanskas – Svaras, dominikonų vienuolis brolis Pijus, Marijampolės vicemeras Povilas Isoda, žiniasklaidos priemonės – portalas 15min, „Verslo žinios“, radijo stotis „Extrafm“, naujienų portalas „Jūsų Panevėžys“ ir kt. Nacionalinis kraujo centras dėkoja visiems, kurie jau prisijungė prie kampanijos ir tiems, kurie dar tai padarys, siekdami atkreipti dėmesį į kraujo donorystės svarbą ( daugiau informacijos ir nuotraukų ).

2015 m. Anglijoje ir Šiaurės Velse Nacionalinės kraujo ir transplantacijos sveikatos tarnybos pradėta iniciatyva sulaukė per 2 mlrd. žmonių palaikymo, o pasidalinti krauju su sergančiaisiais per savaitę panoro 30 000 žmonių. Prie kampanijos „Missing Type“ prisidėjo per 1000 prekių ženklų ir organizacijų, kurios sutiko pašalinti A, B, O raides (ABO – kraujo grupes žyminti raidžių sistema) iš viešųjų erdvių, internete esančių užrašų, socialinių tinklų, gatvių pavadinimų ir pan.

Šiais metais akcija subūrė 25 kraujo donoryste užsiimančias įstaigas net iš 21 pasaulio valstybės, apimančios vieną milijardą visos populiacijos. Tokios akcijoje dalyvaujančios šalys kaip Didžioji Britanija, Belgija, Švedija, Šveicarija, Nyderlandai, Japonija, Pietų Korėja, Singapūras, Australija, Naujoji Zelandija, Brazilija Kanada, JAV, Pietų Afrika ir kitos ragina prisijungti vis naujus kraujo donorus ir rodyti gerą pavyzdį ateities kartoms. Kampanijoje šiemet dalyvauja tokie garsūs pasaulio vardai kaip Sidnėjaus Opera, QUANTA oro linijos, Bondi Beach paplūdimys Australijoje, JAV puikiai žinomas ženklas Route66, Kanados Toronto miestas, Naujosios Zelandijos Welingtono oro uostas, Briuselio oro uostas, Japonijos Tokyo Tower, pasaulio mastu taip pat jungiasi SAMSUNG bei daugelis kitų.

Pasak Nacionalinės kraujo ir transplantacijos sveikatos tarnybos vadovų, koordinuojančių šią akciją, jie labai džiaugiasi, kad šį sąrašą papildė ir Lietuva.

„Nesvarbu iš kokio pasaulio krašto esate. Svarbu, kad visada jūsų šalyje yra ir bus žmonių, kurių gyvybė priklauso ir priklausys nuo kraujo perpylimo. Tikime, kad žmones, gyvenančius Lietuvoje, įkvėps ši akcija ir jie gelbės gyvybes tapdami kraujo donorais. Kraujas yra neatsiejama ir būtina dalis šiandienos modernioje sveikatos priežiūros srityje,“ – savo laiške Nacionaliniam kraujo centrui dėkoja akcijos iniciatoriai.

Technologijų bendrovė „Microsoft“, prisidėdama prie kampanijos, „susuko“ kelių minučių filmą „Kalbančios galvos“, kuriame daugelio šalių pacientai, kuriems kraujo perpylimo procedūros išgelbėjo gyvybę, sava kalba dėkoja donorams. Filmo herojai pabrėžia, kad be A, B ir O jų tiesiog šiandien nebūtų tarp mūsų.