Ribotos judėsenos asmenims

ATVYKIMAS Į ORO UOSTĄ

Į Kauno oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu bei naudodamiesi Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga Socialinis taksi.

Automobiliams rezervuotos vietos prie oro uosto keleivių terminalo – jos pažymėtos specialiais ženklais. Šios vietos skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose pastatyti automobiliai bus nutempiami.

 

Taip pat trumpam sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Ši vieta labai patogi, nes šalia įrengtas pagalbos iškvietimo mygtukas.

Norintiems vykti į oro uostą autobusu užteks pasidomėti jo tvarkaraščiu. Visi 29 maršruto autobusai, kursuojantys tarp Kauno geležinkelio stoties ir Kauno oro uosto yra žemagrindžiai ir pritaikyti neįgaliesiems.

Kauno oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia priimti 3-6 neįgaliųjų vežimėlius vienu metu (naudinga kooperuotis su draugais, šeima ar kolegomis), maltiečiai gali atvežti iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, be to, maltiečiai gali pavėžėti ir išskirtinių poreikių turinčius (gulinčius) žmones.

Maltiečių darbuotojai ir savanoriai kelionės metu padės nukeliauti nuo namų iki automobilio ir nuo automobilio iki reikiamos vietos oro uoste. Organizacijos darbuotojai - visų reikalingiausių įgūdžių, taip pat ir pirmosios pagalbos, turintys specialistai. „Važiuojam" komandoje dirba ir paramedikai, o tai garantuoja paslaugos kokybę ir profesionalumą.

Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga Kaune teikiamos iš Vilniaus, todėl galima ja pasinaudoti ir keliaujant tarp oro uostų (Vilnius-Kaunas).

Plačiau apie paslaugą galite paskaityti čia arba pasiteirauti telefonu: +370 615 50232.

 

Maltiečių ordinas

 

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Kauno oro uostą užtikrina ir Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikyti automobiliai leidžia kelionės metu saugiai jaustis, o asmeniniai asistentai – vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei pagelbėja visais iškilusiais klausimais. Asistentai yra apmokyti pirmosios pagalbos, bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus. Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia.

Socialinis taksi

 

Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti trumpalaikio automobilių stovėjimo aikštelėje ir prie įėjimo į keleivių terminalą.

Siekiame užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą, tad ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, rekomenduojame apie pageidaujamą pagalbą oro uosto darbuotojams pranešti likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Informaciją galima pateikti telefonu arba el. paštu. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.

Ribotos judėsenos ir negalią turinčius asmenis prašome atvykti į Kauno oro uostą likus bent dviems valandoms iki skrydžio.

SVARBU ŽINOTI

  • Prieš kelionę įsitikinkite, kad turite su savimi visus reikiamus kelionės dokumentus ir reikalingus medikamentus. Būtinai turėkite receptų kopijas.
  • Rankiniame bagaže galima turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Jie turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml indeliuose. Juos turite sudėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro talpos krepšelį. Vienas krepšelis skirtas vienam keleiviui.
  • Ryškiai pažymėkite savo bagažą, kad jį greitai pastebėtumėte.
  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu galite rasti Europos Komisijos interneto svetainėje.

PASLAUGOS ORO UOSTE

Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti trumpalaikio automobilių stovėjimo aikštelėje ir prie įėjimo į Kauno oro uosto keleivių terminalą.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Kauno oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas orlaivyje, palyda iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, bagažo atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę kėdę su ratukais, aptarnaujantis asmuo atlieka veiksmus, reikalingus atjungti ar prijungti elektros bateriją. Konsultuojantis su keleiviu kėdė su ratukais perduodama oro linijų bendrovėms transportuoti arba keleiviui naudoti tolesnėje kelionėje.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Kauno oro uostas dės visas pastangas, kad galėtų keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko.

Kauno oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, terminale įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.

Pagalbos kokybės standartai

KONTAKTAI

Išankstinis pagalbos Kauno oro uoste užsakymas
Tel. +370 65011103
El. paštas: prm@litcargus.lt

Jeigu buvo pažeistos neįgalaus ar ribotos judėsenos keleivio teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:
Civilinės aviacijos administracija 
Rodūnios kelias 2, 02188 Vilnius 
Tel. +370 5 273 9116 
Faksas +370 5 273 9248 
El. paštas zegunyte.v@caa.lt


Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl ribotos judėsenos keleivių aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu čia „Rašykite mums“, nurodant temą „Ribotos judėsenos keleivių aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.